FeaturedZdravlje i Povrede

Zašto vas stomak boli za vrijeme ili poslije trčanja

Izvor: pixabay.com

Možda je ovo tema koja za vas nije ugodna ali ako ste imali stomačnih problema tokom trčanja vjerujte da niste jedini.

Istraživanja su otkrila da 30% do 50% trkača doživljava gastrointestinalne (GI) poremećaje tokom dugih ili intenzivnih trčanja, uključujući dijareju, abdominalne grčeve i hitnu potrebu da se olakšaju.

Ali to nije nešto s čim jednostavno morate živjeti jer sve veći broj istraživanja otkriva rješenja za ovaj problem.

Trčanje je inherentno nasilan, neskladan sport za tijelo i nijedan organ ne osjeća to više od stomaka i debelog crijeva. Mehanički poremećaj uzrokuje brže kretanje hrane i otpada kroz GI trakt kada trčite. Krv je također preusmjerena od crijeva do mišića, smanjujući njihovu funkcionalnost.

Ovo predisponira trkače na GI probleme, ali stručnjaci vjeruju da je moguće ograničiti svoju patnju tako što ćete upravljati drugim varijablama, uključujući ishranu, dehidraciju, laktozu, netoleranciju na gluten, pa čak i živce. Ne postoji lijek za sve, ali evo nekoliko načina na koje možete zaustaviti dijareju:

Modifikujte i pratite svoju ishranu

Većina trkača otkrije da je uzrok njihovog GI poremećaja vezan za ishranu. Najjednostavnije modifikacije kao što su izbjegavanje namirnica koje su bogate vlaknima ili mastima u danima prije trke ili trčanja mogu vas osloboditi od probavnih problema. Dobar način da otkrijete koja hrana vam stvara probleme je da vodite dnevnik svoje ishrane i pražnjenja crijeva.

Ako nastavite da doživljavate česte GI smetnje ili primjetite krv u vašoj stolici, trebali bi da se konsultujete s ljekarom.

Uspostavite rutinu

Vaša crijeva su stvorenja navike, tako da kada dođe do promjene rutine posljedice mogu biti strašne. Jedna stvar koju bi svi trkači trebali izbjegavati je uvođenje nove hrane i/ili pića na dan trke. Dakle, ako planirate da uzimate tečnosti ili gelove tokom trke, vježbajte s njima tokom treninga kako biste bili sigurni da ih možete tolerisati.

Ostanite hidrirani

Znojenjem možete izgubiti i do 4% vaše tjelesne težine što uveliko povećava rizik od dijareje dok trčite, tako da tečnosti koje unesete to mogu spriječiti.

Korištenje lijekova

Trkači sa GI poremećajem često se okreću lijekovima i/ili invazivnim procedurama kako ne bi imali problema za vrijeme trčanja. Jedna od najsigurnijih stvari koju možete uraditi jeste da uzmete lijekove protiv dijareje.

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

More in:Featured