FeaturedNovostiTrening

Trčanje na otvorenom ili u zatvorenom – šta je bolje

Izvor: pixabay.com

Šta je bolje: trčati u zatvorenom prostoru na traci za trčanje ili pretrčati kilometre napolju na svježem zraku? Je li traka za trčanje efikasnija za zglobove od treninga napolju?

Kako god, trčanje je idealan kardio trening. Bilo da to radite unutra ili napolju – stimuliše vaše mišiće, ubrzava rad srca i sagorjeva kalorije. Međutim, uvijek je dobro razumjeti prednosti i nedostatke trčanja napolju i unutra.

Prednosti trčanja unutra

Mračno je! Kišovito! Hladno je! Za vrijeme zimske sezone obično vam je potrebno puno motivacije da se pokrenete. Prije nego patike ostavite u čošak da skupljaju prašinu, razmislite o tome da trčite unutra na traci za trčanje u teretani ili vašem domu – sve što trebate uraditi je pritisnuti nekoliko dugmadi na traci kako biste pokrenuli vaš trening i pregurali zimu:

  • Na trci za trčanje potićete precizan trening: tempa, intervala i nagiba.
  • Vrući i sunčani ili hladni i kišoviti dani – kad trčite unutra nema veze kakvo je vrijeme napolju. Ljeti je prednost to što ima klima u teretanam i kad je temperatura vani niska cijenit ćete centralno grijanje.
  • Integrirani sigurnosni pojas smanjuje uticaj na vaše zglobove. Ovo je razlog zašto je trčanje na traci lakše za vaše tijelo. Niže podizanje koljena i brža frekvencija koraka smanjuje uticaj na vaše zglobove.
  • Možete se fokusirati na trčanje i ništa vas ne usporava. Traka za trčanje vam pomaže u održavanju vlastitog tempa i rizik od povreda je manji.
  • Pripremate li se za dužu trku? Trebali biste razmisliti kako da napunite gorivo za vrijeme trke. Na traci za trčanje možete vježbati da jedete grickalice bez da usporavate.

Nedostaci trčanja unutra

Ne, ne zmišljate to – trčanje u zatvorenom prostoru je drugačije od trčanja napolju. Kad trčite na traci manja je vjerovatnoća da ćete istegnuti kukove i pritisak na stopala je manji. Ovo utiče na dužinu koraka tj. skraćuje ga. Neuromuskularni sistem ne mora toliko raditi na traci za trčanje i mišići stabilizatora su manje aktivni. Ovo se posebno odnosi na mišiće listova koji ne moraju da rade toliko naporno kao napolju. Zapamtite, stabilnost članaka je veoma bitna za trčanje napolju i sprečavanje povreda.

Prednosti trčanja napolju

Hardcore trkači vežu patike bilo sunce ili kiša. Ako možete da zanemarite ove elemente, uštedjeti ćete sebi novac za članstvo u teretani i također ćete uživati u dosta drugih prednosti:

  • Poslije dugog dana u office-u, svjež zrak će vam dati energiju. Opustite se i uživajte u miru i tišini ili se nađite s prijateljima i provedite vrijeme s njima.
  • Napunite dnevnu dozu vitamina D. Vaše tijelo i vaš imunološki sistem zaista trebaju ovo, posebno kad temperature padnu.
  • Trčanje na različitim površinama uvijek predstavlja nove izazove za vaše tijelo. Poboljšanje vaše kondicije i vježbanje mišića pomaže kod spriječavanja povreda.

Nedostaci trčanja napolju

Nedostaci trčanja napolju su očigledno: loše vrijeme, mrak i rizik od povreda. Još jedan rizik na koji većina trkača ne obrača pažnju je vlastita sigurnost. Potrudite se da trčite stazama koje su dobro osvjetljene noću i trčite s prijateljem/ima. Većina trči bez slušalica kako bi mogli čuti šta se dešava oko njih.

Da li trčanje napolju sagorijeva više kalorija?

Što se vašeg metabolizma tiče nije važno da li ste napolju ili unutra. Na traci ili na stazi trčanje je odličan način da budete fit.

Razlog je jednostavan: kad trčite na traci nema otpora vjetra. Kad trčite vani otpor vjetra povećava brzinu trčanja.

Učinite vaše trčanje unutra efikasnijim

Mnogi ljudi smatraju da je traka za trčanje dobra alternativa jer možete dodavati raznovrsnost u vaše treninge. Samo s nekoliko trikova možete nadoknaditi nedostatke trčanja u zatvorenemo:

  • Najbolji način da imitirate trčanje napolju je da postavite traku na nagib 1 ili 2 stepena. Postićete isti efekat kao da ste napolju.
  • Kratki, brzi intervali dodaju raznovrsnost trčanju na traci. Možete se igrati s nagibom i savršeno imitirati kratka brda.
  • Trkači imaju tedenciju da im je korak kraći na traci za trčanje. Gledanje na mali ekran će učiniti da pogrbite vaša leđa i da zategnete ramena. Ako pronađete nešto na šta ćete se fokusirati u visini očiju, ovo će vam pomoći da ispravite leđa i produžite korak.
  • Moderne trake za trčanja su izgrađene da apsorbiraju šok od udara. Dakle razmislite o ovome kad kupujete patike.
  • Nek vaš trening bude interesantan s novim podcastom, audioknjigom ili partnerom za trening.

Dakle, šta sad…?

Ako ste upoznati s razlikama između trčanja na traci i trčanja na svježem zraku možete biti fleksibilni u prilagođavanju treninga u teretani ili napolju. Ako je hladno (ispod – 10 stepeni), mrak je i tlo je ledeno odaberite traku za trčanje. Zapamtite: počnite sa sporijim tempom i postepeno ga ubrzavajte.

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

More in:Featured