FeaturedIshrana i MršanjeNovosti

Zašto su gazirana pića i dijetalna gazirana pića loša za vas

Izvor: pexels.com

Kad pomislite na poroke koje ljudi imaju, gazirano piće ne izgleda kao velika stvar. Na kraju krajeva, jeftinije je i svugdje je dostupno i može dati brzi podsticaj energiji i sličan je kafi. Sigurno ne može biti tako loše kao droga ili cigarette, zar ne? Dobro, ali gazirano piće je loše može pokvariti sve od raspoloženja do struka.

Jedna od najboljih stvari koju možete da učinite za svoje tijelo je da izbacite gazirana pića iz upotrebe. Evo nekoliko razloga zašto treba da prestanete da pijete gazirana pića i šta možete da pijete umjesto toga.

Zašto je gazirano piće loše za vas

Da li biste ikad sjedili i jeli osam kašika šećera koji je loš po vas? Vjerovatno ne. Ali kad pijete gazirano piće iz limenke to je upravo ono što radite jer jedna limenka kole sadži 39 grama šećera. Ne preporučuje se više od 6 kašika dodatnog šećera za žene i 9 dodatnih kašika šećera za muškarce za cijeli dan.

Šećer je povezan sa simptomom curenja crijeva jer omogućava supstancama da prođu iz crijeva u krvotok što izaziva gojaznost i druge metaboličke bolesti. Što više naučimo o mikrobima više znamo da šećer negativno utiče na njega jer šećer hrani loše bakterije i kvasac u crijevima. Previše dodatnog šećera, koji se nalazi u gaziranim pićima, može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, gojaznosti i određenih vrsta raka.

Gazirana pića su noćna mora za zubare ne samo zbog šećera nego i zbog visokog sadržaja kiselina. Kiselina u gaziranim pićima zapravo nagriza zubnu caklinu i povećava rizk od nakupljanja karijesa i propadanja.

Kako sve to nije dovoljno loše istraživanje sugeriše da ljudi koji redovno piju slatke sokove kao što su gazirana pića imaju slabiju memoriju od onih koji ne piju gazirana pića. Također imaju manij hipokampus – dio mozga koji se odnosi na učenje i zadržavanje informacija – i manji ukupni mozak.

Gazirano piće bez šećera je isto tako loše kao i gazirano piće sa šećerom

Ako većina gaziranih pića dolazi zbog šećera koji sadrži gazirano piće onda pretpostavljate da je gazirano piće bez šećera zdraviji izbor. Nažalost nije.

Aspartam je vještački zaslađivać koji se koristi u gaziranim pićima bez šećera i kad se konzumira razlaže se na 3 hemijska jedinjenja: fenilalanin, asparaginska kiselina i metanol. Prve dvije su aminokiseline koje preskaču razgradnju enzima i idu ravno u krvotok, što može uticati na neuronske procese. Međutim, metanol je još podmukliji.  Pretvara se u formaldehid, kancerogen koji može da pređe krvno-moždanu barijeru. Iako svaka životinja može da obradi formaldehid u supstancu koja nije opasna ljudi nemaju potreban enzim za ovu promijenu. Očigledno, zbog načina na koji naša tijela obrađuju aspartam, poprilično je štetno za naše zdravlje. U stvari, aspartam je povezan sa raznim vrstama raka, uključujući jetru, pluća, mozak i dojke.

Za one koji prelaze sa gaziranog pića na dijetalno gazirano piće da bi smanjili rizik od dijabetisa tipa 2, možete biti iznenađeni jer dijetalna gazirana piće izazivaju suprotan efekat i pogoršavaju bolest. A kad govorimo o bolestima dijetalna gazirana pića također mogu povećati rizik od srčanih oboljenja.

Umjetni šećer ima intenzivniji okus od normalnog šećera koji može da zatupi nepce što otežava uživanje u prirodno slatkim šećerima kao što je voće i povećava želju za hranom koja sadrži rafinirani šećer. Također je vjerovatno da naše tijelo tretira vještački zaslađivać isto kao i šećer što znači da dobivanje na težini i dalje predstavljaja problem.

Biranje dijetalnog gaziranog pića je loš izbor zbog brojinih faktora. Vjeruje se da se umjetni zaslađivači brže apsorbiraju u krvotoku od običnog šećera, tako da se može vidjeti da se vaši tolerancijski nivoi mijenjaju kada pijete koktele pomiješane sa dijetalnim pićima.

I kao obično gazirano piće i dijetalno gazirano piće ima nultu hranjivu vrijednost. Ne postoji ništa u gaziranom ili dijetalnom gaziranom piću što vaše tijelo treba.

Zdrave zamijene za gazirana pića

Voda je bolja od gaziranog soka! Ali ako ne volite da pretjerano pijete vodu postoje i druge alternative koje su prijatne.

Kombucha je fermentirano piće koje puno probiotika – ovo su zdrave bakterije koje žive u vašim organizmima. Kad hranite svoje tijelo zadravim tvarima, zdrave tvari uništavaju loše bakterije koje su odgovorne za infekcije, curenje crijeva, lošu funkciju imuniteta i niz drugih problema. Probiotici također pomažu da vaša jetra bude zdrava, a što je najbolje od svega, pomažu u smanjenju hronične upale, koja je korijen većine bolesti.

Matcha zeleni čaj u prahu je također ukusna alternativa sokovima.  Matcha ima dovoljno kofeina da, da tijelu podsticaj, ali se oslobađa u tijelu polako, preko 6-8 sati, eliminišiću one kofeinske uspone i padove koji dolaze sa sokom. Takođe pomaže u održavanju zdravog imunološkog sistema i čak može pomoći u pamćenju.

Končano, gazirana voda sa kriškom limuna ili drugo voće po vašem izboru je uvijek dobra opcija za osvježenje.

Probajte neke od ovih zdravih i ukusnih alternativa i možda nikada više nećete biti u iskušenju da pijete čašu gaziranog pića koja uništavaju  zdravlje.

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

More in:Featured