Spavanje

6 uobičajenih mitova o spavanju koje biste trebali znati


OBJAVLJENO

30 Decembra, 2019

OBJAVLJENO : 30 Decembra, 2019


Ko ne voli spavati? Kvalitetan san je ključan ako želite da živite zdrav i kvalitetan život. Provedete oko trećinu vašeg života spavajući, ali nekako ovo i dalje ostaje pogrešno shvaćeno.

Zablude o spavanju su česte i nepovezane činjenice mogu uticati na kvalitet vašeg noćnog odmora. Ovdje možete pročitati 6 mitova o spavanju koji vam mogu pomoći da bolje spavate i da imate više energije tokom dana.

Mit 1: Treba da spavam manje jer sam stariji

Odrastanje u konačnici znači više odgovornosti u životu, bilo da ste kod kuće ili na poslu. Čini se da uvijek žrtvujemo spavanje kako bismo završili još nekoliko stvari s našeg spiska.

Iako ne postoji čarobni broj koji je prikladan za sve, odrasli bi trebali spavati između 7 do 9 sati noću kako bi osigurali kvalitetan san. Razlog zbog kojeg ste ne raspoloženi i imate manje energije mogao bi biti jednostavan, a to je nedostatak sna.

Mit 2: Mogu kasnije nadoknaditi san

Nije jednostavno nadoknaditi san. Teško je upravljati životom sa samo nekoliko sati sna radnim danima, ali često sebi kažemo nadoknaditi ćemo to za vikend. Pokušavanje da nadoknadite san vikendom nije zdravo i nema koristi za vaše tijelo.

Pokušajte se držati dosljednog rasporeda spavanja, jer u protivnom možete patiti od nedostatka sna, što može dovesti do povećanja tjelesne težine i povećati rizik od hroničnih bolesti.

Mit 3: Popodnovno spavanje može uticati na noćni san

Većina ljudi zaspi poslije ručka. Ovo je normalno i dešava se kao rezultat ranog ustajanja.

Popodnevno spavanje je najbolje ako je kratko i slatko: oko 15 do 20 minuta. Vaše popodnevno spavanje neće uticati na noćno spavanje dok god je kratko. Biti ćete svježiji i energičniji tokom dana.

Mit 4: Čaša vina prije spavanja će pomoći da bolje spavam

Iako od alkohola možete brže zaspati on također može uzrokovati poremećaje u spavanju i držati vas budnima noću.

Umjesto da pijete odmah pred spavanje popite piće jedan ili dva sata prije spavanja kako bi se alkohol istrošio. Osjećati ćete se odmornije ujutro.

Mit 5: Društvene mreže mogu pomoći da bolje spavam

Listanje društvenih mreža prije spavanja može otežati da se vaš mozak isključi i da se opusti. Istraživanja pokazuju da upotreba elektronike i mobitela prije spavanja povezana s manje sati i lošom kvalitetom sna.

Obavezno posvetite vrijeme odmoru i držite elektorniku što dalje od sebe sat ili dva prije spavanja. Ako vam je to teško, ostavite mobitel izvan spavaće sobe kako biste izbjegli iskušenje.

Mit 6: Vježanje navečer utiče na spavanje

Prema nedavnim istraživanjima vježbanje navečer ne utiče na vaš san čak što više poboljšava ga.

Međutim trebali bi biti oprezni. Mogli bi imati probleme sa snom ukoliko odradite trening jačeg intenziteta 1h prije spavanja zbog viška adrenalina.

Ako smatrate da ovo vrijedi za vas onda smanjite malo intenzitet da biste mogli nastaviti s treningom i rutinom trčanja u večernjim satima.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA