Sezonska depresija

Namirnice koje će vam pomoći da se izborite sa sezonskom depresijom


OBJAVLJENO

20 Decembra, 2019

OBJAVLJENO : 20 Decembra, 2019


Zlatni jesenski dani su prošli i iznenada su tu crni zimski oblaci. Niske temperature i tamni dani stvarno utiču na vaše raspoloženje.

Jeste li znali da promjena ishrane može da vas usreći? Istina je da se zbog nekih namirnica osjećate sretnije. Dakle, spremni ste da se oprostite od jesenske i zimske depresije.

Jesenska i zimska depresija – šta je uzrokuje?

Idete na posao po maraku i vraćate se kući po mraku, jedan od uzroka sezonskih poremećaja je nedostatak dnevne svjetlosti. Ovo može dovesti do manje proizvodnje hormona serotonina. Osim ovoga proizvodnja hormona melatoina veća je za vrijeme zime. Rezultat ovoga je da se osjećamo umorno, lijeno i nemotivisano.

Prirodno podizanje raspoloženja nas veseli

Dobre vijesti: postoje različite namerinice koje mogu povećati proizvodnju serotonina u tijelu. Istraživanja pokazuju da nizak nivo serotonina u tijelu može negativno uticati na raspoloženje. Hrana bogata ovim hormonom vas prirodno razveseljuje. Također, postoje i druge namirnice koje mogu imati isti efekat.

Uključite ove namirnice u vašu ishranu kako bi povećali raspoloženje:

Orašatsi plodovi

Orasi, indijski orah ili bademi: orašasti polodovi su idealni za povećanje raspoloženja. Sadrže triptofan, aminokiselinu važnu za proizvodnju serotonina.

Jaja

Jaja opskrbljuju vitaminom D i pomažu u borbi sa zimskom depresijom. Vitamin D je poznat kao vitamin koji se dobiva od sunčeve svjetlosti. Može se pronaći i u hrani kao što je riba, jaja, mliječni proizvodi i gljive.

Moramo posebno biti sigurni da dobivamo dovoljno vitamina D kad su dani kraći i kad je jesen i zima. Ako ne dobivamo dovoljno ovog vitamina osjećat ćemo se umorno. Obavezno konzumirajte hranu koja je bogata vitaminom D. Možete bi čak trebali uzimati i suplimente vitamina D tokom zime.

Haringa

Masna riba iz hladne vode kao što je haringa osigurava proizvodnju serotonina i također je bogata omega 3 masnim kiselinama koji pomažu kod blage depresije. Meta-analiza koja je rađena u augustu 2019 godine potvrđuje da omega 3 masne kiseline djeluju na simptome depresije kao što je umor, gubitak energije, razdražljivost, poremećaj kod spavanja ili gubitak apetita.

Dobro je znati: Orasi, sjemenke lana i biljna ulja su također bogati esencijalnim omega 3 masnim kiselinama. Pored ovoga haringa sadrži i vitamin D3.

Sušeno voće

Sušeno voće kao što su hurme i suhe smokve ukusan su način da poboljšate raspoloženje. Uz triptofan sadrže puno magnezijuma. Istraživanja pokazuju da ako dodate puno magnezijuma u vašu ishranu može vam pomoći da se rješite stresa.

Soja

Nije samo visokokvalitetni izvor proteina za vegane nego sadrži i triptofan. Mahunarke su idealan zalogaj nakon vježbanja.

Čokolada

Kad se osjećate depresivno, ponekad je jedino što vam treba čokolada. Triptofan u tamnoj čokoladi može vas učiniti sretnim. S obzirom na to da čokolada sadrži puno šećera i masti trebalo bi da je jedete u umjerenim količinama.

Čili

Volite ljuto? To je odlično. Ljuti sastojci poput čilija, feferona ili drugih ljutih paprika mogu učiniti čudo kad je u pitanju loše raspoloženje. Ovo se dešava zahvaljujući kapsaicinu, aktivnom sastojku u paprikama koji ih čini ljutim. Endorfin se oslobađa kao reakcija uzorkovana iritacijom zbog začinjene hrane. Tijelo prirodno proizvodi endorfine kako bi se izborilo s bolom i učinilo vas sretnim.

Još jedna prednost čilija: ova hrana osim dobrog raspoloženja vas zagrijava iznutra.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA