Gorivo i hidratacija

Savjeti za trening: vježbajte punjenje goriva i hidrataciju dok trčite


OBJAVLJENO

12 Decembra, 2019

OBJAVLJENO : 12 Decembra, 2019


Znati kada trebate da nadopunite gorivo i da se hidratizirate tokom dužeg trčanja ili trke važna je vještina koja se unaprijed mora dobro uvježbati.

Bez obzira da li trenirate za nadolazeću trku ili idete na dugo trčanje saznajte kad i kako da napunite gorivo i kako da se hidratizirate za vrijeme trčanja. Ovo je dragocjena vještina.

Svako trčanje koje traje duže od 75 minuta zahtjeva dodatnu energiju i gorivo. Neki trkači se više znoje od drugih i mogu brzo da izgube dosta tečnosti, zato trebate plan hidratacije.

Oni koji treniraju za polumaraton i maraton posebno bi se trebali baviti planom punjenja goriva i hidratacijom za vrijeme trke. Ako ne planirate punjenje goriva i hidrataciju za vrijeme trke, ovo bi značajno moglo uticati na vaše zdravlje i preformanse.

Prvo što trebate je da počnete vježbati plan punjenja goriva za vrijeme sedmičnog dugog trčanja. Možete nositi sa sobom boce ili možete da ih ostavite (sakrijete) na stazi na kojoj planirate da trčite. Možda imate nekog prijatelja ili člana porodice koji bi ovo uradio za vas. Ovo vam također omogućava upotrebu goriva i pića koji želite.

Druga mogućnost za punjenje goriva i za hidrataciju su okrepne stanice koje obezbjedi organizator i koje dijele vodu i elektrolite za vrijeme trke. Koristite trening kako biste vidjeli koliko često trebate gorivo i hidrataciju.

Tip i vrijeme punjenja goriva će biti vrlo specifična za vas. Važno je da vježbate i da vidite šta je najbolje za vas. Generalno pravilo je da trebate unositi 30 – 60g ugljikohidrata svaki sat i to u obliku tekućine, ovo pomaže kod apsorbacije. Pravilo kad i koliko treba da pijete tečnosti kako biste izbjegli dehidraciju daleko su manje jasna ili nisu potpuna. Općenito, pijte kada ste žedni i ako znate da će vam biti toplo (ili se puno znojite), pijte rano i često, a manje se fokusirajte na to koliko pijete.

Šta god da radite, ne ostavljajte to za kasnije. Kako povećavate kilometre tako se trebate pobrinuti da plan punjenja goriva i hidratacije to prati.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA