Pušenje

Razlozi zbog kojih biste trebali manje pušiti, a više trčati


OBJAVLJENO

7 Novembra, 2019

OBJAVLJENO : 7 Novembra, 2019


Otprilike jedna trećina populacije u svijetu puši – među njima ćete naći i one koji redovno treniraju. Nauka kaže da je pušenje štetno po naše zdravlje. Otprilie 5 miliona ljudi umre od posljedica pušenja svake godine.

Dim cigarete sadrži više od 4800 hemijskih spojeva, 250 je štetno za vaše zdravlje. Nikotin je samo jedana od hiljadu stvari koje su sadržane u dimu cigarete. Glavni alkaloid biljke duhana odgovoran je za nastanak ovisnosti o cigaretama. Nikotin podstiče i smiruje centralni nervni sistem. Kad se apsorbuje u obliku dima treba samo 10 sekundi da nikotin dođe do alovela ili vaše oralne sluznice, da uđe u krvotok i da dođe do mozga. Plus, mnoge stvari koje se nalaze u cigareti utiču na genetski materijal koji može dovesti do promijene i mutacije.

Poznato je da pušenje prestavlja rizik za naše zdravlje. Visok krvni pritisak, ateroskleroza, moždani udra, rak, promijene masti u krvi i povećanje rizika od tromboze samo su neke od dugoročnih posljedica pušenja. Štaviše pušači pate od akutnog uticaja na njihov kardiovaskularni sistem. Kornorarni krvni sudovi imaju smanjen prečnik, a prosječni broj otkucaja srca pušača je veći.

Pažljivo s udisanjem dima

Kad ste u sobi s pušačem vi automatski pasivno pušite sa njim. Dim koji udišete sadrži iste toksične hemijske spojeve koji mogu izazvati rak. Dakle, dim koji udišete kad neko puši izaziva rizik od raka i kardiovaskularnih problema za 30%.

Također i povremeno pušenje izaziva rizike

Epidemiološke studije pokazuju da ne postoji granica ispod koje pušenje ne predstavlja rizik za zdravlje. Čak i povremene pušenje može imati ozbiljne posljedice po zdravlje.

Kako pušenje utiče na trkačeve performanse?

Trkači koji puše mogu poboljšati performase treningom, ali ne tako efikasno kao trkači koji ne puše. Istraživanja pokazuju da pušenje ima negativne posljedice na kondiciju jer se sadržaj ugljiko monoksida povećava u krvi za vrijeme pušenja. Ugljiko monoksid se 300 puta lakše vezuje za hemoglobin od kisika i samim tim ometa transport kisika u vašem tijelu. Nepušači pokazuju sadržaj hemoglobina ugljiko monoksida između 0,5 i 2%, dok se ista vrijednost povećava na 5-10% kod pušača. Za sportiste kao što su trkači, transport i snadbjevanje kisikom su presudni. Bez cigarete prije trčanja i spremni ste? Ne, to nije dovoljno! Transport kisika se mijena 24h nakon pušenja jer nikotin ometa rad krvnih sudova i pluća. Krvni sudovi se sužavaju i manje krvi prolazi kroz njih.

Promijenite stil života i živite duže

Alkohol, neuravnotežena prehrana, ne treninranje i pušenje utiču na životni vijek. Istraživači na Univerzitetu u Cirihu otkrili su da nas zdrav način života čini 10 godina mlađim. Pušenjem ne gubite samo novac nego i nekoliko godina života.

Prestanite pušiti, počnite trčati!

Pušenje se brzo pretvara u ovisnost. Često se pušenje pretvara i u društveni događaj – pauza s kolegama na poslu uz cigaretu ili cigareta poslije ručka. Osim ovoga mnogi cigaretu pale kako bi se oslobodili stresa. “Prestati pušiti” i “više vježbanja” se kod mnogih nalazi na spisku. Zašto ne oboje? Prema istraživanju Univerziteta Zapadne Virdžinije sport može da vam pomogne da prestanete pušiti. Redovne aktivnosti poboljšavaju vam raspoloženje i opuštaju vas.

Ovo su savjeti koji vam mogu pomoći da prestanete pušiti:

Priprema je ključ! Nemir, razdražljivost i neugodnost – ovo je samo nekoliko siptoma prilikom prestanka pušenja. Također povećava apetiti i žeđ, ovo se može pojaviti prvih nekoliko dana kad prestanete pušiti, zato uvijek imajte zdrave grickalice, čajeve, žvakače gume i vodu pri ruci. Nakon 10 dana ovi simptomi bi trebali izblijediti.

Uravnotežena ishrana. Pušenje ubrzava metabolizam – grickalice s malo kalorija će vam pomoći da izbjegnete višak kilograma nakon što prestanete pušiti. Uravnotežena ishrana uključuje mnogo voća i povrća.

Slavite vaš uspjeh. Budite ponosni na to što ste odlučili prestati pušiti! Kupite sebi neku poslasticu novcem koji više ne dajete na cigarete.

Datum! Konkretno datum može da vam pomogne da prestanete pušiti. Rođendan ili početak nove godine mogu dati vašoj odluci veće značenje. Obavezno odaberite period bez stresa kako ne biste opet posegnuli za cigaretama.

Promijenite navike. Stvorite novu rutinu za situacije u kojim ste pušili npr. kafa poslije ručka. I izbjegavajte situacije i mjesta koje vas povezuju sa pušenjem.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA