Namirnice

13 namirnica kojih biste uvijek trebali imati


OBJAVLJENO

Septembar 24, 2019

OBJAVLJENO : Septembar 24, 2019


Postoji jednostavan trik za uravnoteženu prehranu: nabavite zdrave i raznovrsne namirnice. Imajući ove namirnice pri ruci, u ostavi, frižideru ili smrznute, pojednostavljujete proces pripreme obroka.

U nastavku ćemo vam navesti namirnice koje uvijek treba da imate u kuhinji.

13 namirnica za vaš zdrav šoping

1. Mahunarke

U svakoj ostavi treba da se nađe leća, slanutak, grah i grašak. Oni su odličan izvor proteina i bogati su vlaknima. Klinička istraživanja su pokazala da mahunarke mogu spriječiti dijabetis zbog niskog glikemijskog indeksa.

2. Orasi

Neslani orasi su savršeni sastojici: oni su bogati vrijednim masnim kiselinama, proteinima, vitaminima i mineralima. Uzmite orašaste plodove između obroka, stavite ih u smoothie ili jutarnjim zobenim pahuljicama ili dodajte umacima. Ali nemojte pretjerivati: orasi, bademi i slične stvari sadrže puno kalorija.

3. Jaja

Teško je vjeroavti, ali jaja su puna vitamina. Plus, sadrže svih devet esencijalnih aminokiselina. Jaja se mogu uvijek jesti, zbog čega ih uvijek morate imati u kući. Ako jedete ovu visoko proteinsku hranu za ručak sa salatom, možete izbjeći žudnju za hranom poslije podne.

4. Luk i bijeli luk

Luk i bijeli luk pripadaju rodu Allium. Zdrava i svježa ishrana je gotovo nezamisliva bez ove dvije namirnice i presudne su za davanje ukusa hrani koju jedete.

Luk sadrži esencijalna ulja i sumporna jedinjenja. Zbog ovoga nije samo biljka, nego je ljekovita biljka. Sulfidi su fitohemijski spojevi koji imaju mnoge beneficije za vaše tijelo. Mogu smanjiti rizik od raka i zaštiti od bakterijskih bolesti. Sulfidi su uvijek prisutni u luku.

5. Krompir

Krompir je vrijedan izvor kalijuma i niskokaloričan je, 100g ima samo 75 kalorija. Popularna jela od krompira su pire, supa od krompira ili pomfrit.

6. Smrznute bobice

Svježe bobice su često prilično skupe. Za vrijeme ljeta nabavite borovnice ili jagode i smrznite ih za zimu ili kupite smrznute: šarene bobice sadrže mnogo vitamina i minerala u procesu smrzavanja. Ove bobice stavite u vaš smoothie ili u vašu zobenu kašu.

7. Sjeme lana

Bilo da je cijelo, samljeveno ili ulje, trebate uvijek imati sjeme lana u kući. Ova super hrana je odličan izvor rastvorljivih vlakana, proteina i alfa lipoična kiselina. Za mnoge ljude dan bez njih je nezamisliv: mucin sadržan u smjemenkama je dobar za vaša crijeva. Stavite sjemenke lana u vaš smoothie i jogurt ili ih pospite po salati. Nemojte zaborabiti popiti veliku čašu vode kad god jedete sjemenke, u suprotnom riskirate zatvor.

Ulje od sjemena lana se ne treba nikad zagrijavati i treba se koristiti na hladnom posuđu. Najbolje bi bilo da se čuva u frižideru.

8. Hurma

Hurma sadrži više vlakana od cijelog zrna pšenice i više kalijuma od banane i podržavaju probavu. Zbog visokog sadržaja šećera, hurme brzo poboljšavaju energiju i suzbijaju žudnju za slatkišima.  

9. Zeleno povrće

Špinat, kelj i rukula: Od sad pazite da uvijek imate zeleno povrće u frižideru. Sezonsko zeleno povrće je zdravo. Pravite različite stvari od zelenog povrća poput smoothiesa, salate i paste sa karijem. Zeleno povrće je prepuno hranjiivih sastojaka. Ovo je način da se osjećate sito bez da konzumirate previše kalorija.

10. Zob

Zob biste uvijek trebali imati u kuhinji. Poput mahunarki, zob je dobar izvor vlakana i sadrži nizak glikemijski index, ovo znači da vam nivo šećera u krvi polako raste nakon što ga pojedete. Prednost je u tome što gušterača ne mora da proizvodi previše inzulina i može vas duže vremena držati sitim.

11. Jogurt

Jogurt je fantastičan izvor proteina. Izbjegavajte voćne jogurte iz prodavnice i držite se običnog jogurta. Ovo pomaže da smanjite razinu šećera i kalorija. Jogurt je također probiotik: sadrži žive baktrije koje pomažu u optimizaciji vaše flore. Pomješate malo jogurta sa smoothiem ili uživajte u jogurtu sa bobicama i zobi za doručak.

12. Crna čokolada

Dva ili tri komada crne čokolade mogu zadovoljiti potrebe za slatkim i učiniti vas sretnim. Kakao je pun flavonoida i smatra se super hranom. Crna čokolada ne samo da smanjuje upalu nego snižava povišeni krvni pritisak.

13. Zeleni čaj

Zeleni čaj vam pruža i flavonoide. Povećava raspoloženje i stimuliše metabolizam dok odmarate – koji vam pomaže da izgubite kilograme.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA