"Zdrave" namirnice

“Zdrave” namirnice koje trebate izbjegavati


OBJAVLJENO

30 Avgusta, 2019

OBJAVLJENO : 30 Avgusta, 2019


Čini se da svake sedmice na tržište dolaze nove namirnice, za koje tvrde da pomažu u smanjenju kilograma, podizanje energije i jačanju imunološki sistem.

Kompanije za hranu su počele davno ciljati potrošače sa “zdravim” namirnicama koje su pune aditiva, hemikalija i sumnjivih sastojaka. Iako se prodaju kao zdrave namirnice mnoge od ovih namirnica mogu da imaju negativan uticaj na vaše zdravlje.

Koje namirnice trebate ograničiti? Lista nekoliko namirnica koje i nisu tolike zdrave i nekoliko opcija s kojim možete zamijeniti ove namirnice.

“Zdrave” namirnice koje trebate izbjegavati

Uzgojena riba

Riba je poznata po svojim svojstvima koji djeluju na zdravlje. Prepuna je zdravih masti i esencijalnih mikronutrijenata, riba je odličan dodatak ishrani. Američko udruženje za zdravlje preporučuje da pojedete dva puta sedmično masnu ribu kako biste optimizirali vaše zdravlje.

Iako “divlje” ribe koje ulovite mogu pružiti određene koristi za zdravlje, trebali biste potpuno prestati konzumirati uzgajanu ribu. Na primjer losos koji se uzgaja prodaje je se kao “Atlanski loso”. Okriveno je da uzgajani losos sadrži toksine i zagađivače. Redovno konzumiranje uzgajane ribe može dovesti do ozbiljnih zdrastvenih prolema kao što su rezistencija na insulin i gojaznosti.

Držite se zdravijih vrsta ribe kako biste unijeli dnevnu dozu omega-3 masnih kiselina i mikronutrijenata.

Granola kupljena u prodavnici

Iako se često smatra zdravom opcijom doručka od slatkih krofni i palačinaka, velike količine granole sadrže puno šećera i “praznih” kalorija. Konzumiranje velike količine šećera posebno jutro može imati štetne posljedice na zdravlje, studije pokazuju da veliki unos šećera može biti povezan sa rizikom od raka, dijabetisa i sa gojaznosti.

Kao alternativu, granoli koju kupite u prodavnici sadrže oko 8 – 12 grama šećera, pokušajte napraviti vašu granolu koristeći zdrave sastojke kao što su orasi, zob, sjemenke i sušeno voće za prirodnu slatkoću. Umjesto granole možete koristiti i druge zdrave sastojke kao što su čija sjemenke ili sjemenke konoplje.

Prerađeni sokovi

Razmislite kakv sok dodajte na svoj popis namirnica. Zeleni smoothie kupljen u prodavnici često sadrži sastojek koji umanjuju zdrastvenu vrijednost. Prerađeni voćni sok sadrđi koncentiranu megadozu svih šećera koji se nalaze u voću, ali bez i jednog korisnog vlakna koji se nalazi u cijelom voću. Ovo je veoma važno jer vlakna pomažu usporiti apsorbciju šećera u krvotoku kako ne bi došlo do smanjenja šećera u krvi, a istovremeno pomažu u smanjenju rizika od srčanih bolesti, dijabetisa, gojaznosti i visokog krvnog pritiska.

Cijelo voće kao što je narandža, jabuka i grožđe je bolja alternativa od voćnih sokova. Ne samo da pružaju tonu važnih vitamina i minerala, nego i vlakna pomažu kod održavanja nivoa šećera u krvi.

Dijetalne grickalice

Grickalice kao što su vegetarijanski čips ili peraca često se prodaju kao zdrava alternativa. Međutim mnoge ovakve namirnice su pržene i sadrže visok udio natrijuma, masti, rafinirane ugljikohirate i druge umjetne sastojeke koji nisu zdravi.

Umjesto da kupujete vegeterijanski čips pokušajte ga napraviti kod kuće koristeći kelj, mrkvu, tikvicu ili rotkvice. Koristite i druge zdrave grickalcie kao što su pržene sjemenke tikve.

Umjetni zaslađivač

Često hrana koja se prodaje kao “zdrava” sadrži umjetne zaslađivače. Studije sugeriraju da umjetni zaslađivači kao što su aspartman, sukraloze i saharina mogu povećati apetiti i žudnju, pridonjeti povećanju težine i čak narušiti zdravlje crijeva.

Smanjite unos namirnica koje sadrže umjetne zaslađivače. Svježe voće, stevia, med ili javorov sirup su prirodan način da zadovoljiete potrebe za slatkim bez dodatnih hemikalija.

Umjesto da se odlučite za prerađenu hranu punu aditiva i hemikalija, pokušajte uključiti više hranjivih namirnica i cijelu hranu u vašu ishranu. Voće, povrće, žitarice, mahunarke i neprerađeno meso sve su ovo izvrsni dodaci zdravoj ishrani koji sadrže veliku količinu hranjivih sastojaka i pomažu u maksimiziranju vašeg zdravlja.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA