Karfiol

Da li je karfiol dovoljan izvor ugljikohidrata za trkača?


OBJAVLJENO

27 Avgusta, 2019

OBJAVLJENO : 27 Avgusta, 2019


Postalo je očito da se ljudi žele maknuti od ugljikohidrata koji su puni glutena. Da li su tjestenina i pizza adekvatan izvor ugljikohidrata za trkače?

Kora od karfiola sadrži 9 do 12 procenata dnevnog unosa ugljikohidrata, pri čemu je 15 i 20 grama po obroku. Obične kora za pizzu kupljene u prodavnicama sadrže prosječno 30 do 40 grama ugljikohidrata po obroku.

Kad su u pitanju tikvice i tjestenina,  srednja tikvica sadrži samo 33 kalorije i 6 grama ugljikohidrata za razliku od tjestenine, pola šolje tjestenine sadrži 110 kalorija i 22 grama ugljikohidrata. Niko neće sjesti i pojesti samo pola šolje tjestenine, uobičajena porcija sadrži 250 kalorija i 50 grama ugljikohidrata.

Iako će se vrijednost kalorija i ugljikohidrata povećati ako tikvice i karfiol prelijete raznimu umacima i dalje imaju manje kalorija od klasične tjestenine i pizze. Ovo je uredu za nekog ko je na dijeti sa niskim udjelom ugljikohidrata ili za nekog ko želi da smrša, ali nije dovoljno za trkača koji trči velike udaljenosti.

Jedna od sportistkinja na 5000m, koja na svojim sedmičnim trenizima trči 120K. Kad trenira na visokom volumenu ima za cilj da pojede 7 gram ugljikohidrata po kilogramu tjelesne težine. Za nju je to oko 500 grama ugljikohidrata dnevno. Ako ovo pretvorite u obrok i užinu ona obično pojede 100 grama ugljikohidrata po obroku – što bi značilo da mora da pojede puno pizza od karfiola.

Svi ugljikohidrati koje konzumiramo se razgrađuju na manje molekule – na kraju na glukozu – koje tijelo koristi za oslobađanje energije za svaku funkciju koju obavalja. Tjelesne aktivnosti postavljaju veliku potražnju energije na tjelesnom sistemu, zbog čega se ugljikohidrati prestavljaju kao poželjan izvor goriva za neprekidne i dugotrajne aktivnosti.

Pored ovoga koriste se kao izvor energije i kao gorivo, višak ugljikohidrata prerađuje se i koristi kao sistem za skladištenje energije. Kod ljudi i većine životinja glikogen je naziv za molekula koje skladište energiju koja se ćuva u ćelijama mišića i jetre. Trkači bi trebali biti upoznati sa pojmom glikogen jer je on primarni izvor energije na dužim trčanjima kao što je maraton. Svrha uzimanja ugljikohidrata je jednostavno maksimiziranje zaliha glikogena koji odgađa umor na kraju dugog trčanja ili trke.

Trkači koji trče manje kilometara ili su na dijeti sa niskim udjelom ugljikohidrata mogu konzumirati tikvice i karfiol, ali trkači koji treniraju na visokom volumeni i za veći broj kilometara trebaju da konzumiraju pizzu i tjesteinu.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA