Vježbanje

Kako da stvorite naviku za vježbanje


OBJAVLJENO

6 Juna, 2019

OBJAVLJENO : 6 Juna, 2019


Jedno od pitanja koje se najčešće postavlja je “Odakle vam motivacija za trčanje i kako ostajete dosljedni?”

Ako vježbate redovno vježbanje postaje dio vaše rutine. Vjerujemo da ste čuli za moć navike.

Posvetite se mjesec dana

Većina vas je sigurno čula da je potreban 21 dan da se stvori nova navika. Šta više, lako je razmišljati o terminima vježbanja u jednom mjesecu. Ovo se ne čini strašnim ili trajnim. Jedan mjesec je privremen.

Na kraju mjeseca pogledajte šta ste uradili i napravite prilagođavanja koja će vam omogućiti da napredujete.

Kreirajte dnevne navike

Ponavljanje je važnije od vremenskog okvira kako bi se stvorila navika. Izaberite novu naviku i počnite. Mnogi ljudi ne uspjevaju da stvore naviku vježbanja jer idu u teretanu tri ili četiri dana u sedmici. Dosljednost je bitina ako želite da stvorite naviku.

Razloga da zavolite aktivne dane oporavka umjesto potpunog odmora je to što vam omogućava da zadržite naviku dok i dalje imate potreban odmor između trčanja.

Postavite konzistentno vrijeme

Drugi ključni elemenat je izbor vremena na dnevnoj bazi. Ovo je jedan od razloga zašto trkači vježbaju ujutro, imaju manje izgovora:

  • Morate ostati do kasno na poslu
  • Vaš partner ne može da ‘pokupi’ djecu
  • Previše ste umorni od dugog dana

Lako je napraviti ili stvoriti izgovore za preskakanje trčanja u večernjim satima, međutim, jutro možete oblikovati kako želite.

Buđenje rano nije lako, ali možete poduzeti korake kako biste ga učinili lakšim. Postavite vrijeme za kafu ili vrijeme za zobenu kašu. Ostavite telefon na drugoj strani sobe kako biste morali ustati da ga isključite.

Nabavite listu savjeta za jutarnje trčanje i motivacije za rano buđenje.

Postavite male ciljeve

Ako želite da trčite, umjesto da postavite cilj da trčite maraton za 6 mjeseci, a nikad prije niste trčali 5K, počnite sa nečim što znate da možete da postignete.

Fokusirajte se na proces, a ne na cilj. Na primjer:

  • Počnite tako što ćete trčati 20 minuta jednom sedmično ili čak 10 – 15 minuta.
  • Zatim trčanje povećavajte na dva dana lagano
  • Kako trčanje postaje navika počnite povećavati vrijeme trčanja
  • Na kraju dodajte trening sange.

Da biste stvorili novu naviku morate joj se posvetiti. Kad počnete da trčite jednom sedmično šetajte ostatk sedmice. Zatim trčite dva dana hodajte pet dana. Ideja je da izaberete cilj koji je tako lagan da ne možete da ga propustite.

Postavite indikator okidača

Veći dio vašeg života je skup navika. Nekoliko najčešćih navika:

  • Perete zube odmah nakon što seprobudite i prije spavanja
  • Nakon pranja zuba pravite kafu

Umjesto da počinjete od nule koristite nešto što vaš mozak radi nesvjesno kako biste implementirali nešto novo.

Nekoliko primjera:

  • Operite zube prije spavanja i ostavite patike u kupatilu kako biste ih vidjeli čim se probudite
  • Počnite s kafom i onda se obucite za trčanje
  • Radite vježbe snage dok gledate TV naveče.

Pripremite se za uspjeh

Nemojte se učlaniti u teretanu samo da biste išli. Izaberite trku i pokušajte trenirati za nju. Malo priprema za trčanje će povećati vašu motivaciju tako što će to pretvoriti u naviku.

Načini kako da se spremite za vježbanje:

  • Napravite listu vježbi kad idete u teretanu kako biste bili spremni
  • Izaberite rutu za trčanje dan prije
  • Pripremite odjeću za trčanje noć prije, tako da sve što trebate da uradite prije trčanja je da se obučete
  • Pripremite doručak, tako da ne morate razmišljati o tome kad krenete na trčanje

Copyright © 2019 TRCANJE.BA