Odmor

Šta dužina vašeg odmora može učiniti vašem treningu


OBJAVLJENO

30 Maja, 2019

OBJAVLJENO : 30 Maja, 2019


Planirate svoj sljedeći veliki trening? Svi znamo da su broj ponavljanja, dužina intervala i tempo ključni detalji za trčanje. Odluka o tome koliko dugo i da li trebate odmarati između napora je jednako važna kao i brzo trčanje.

Zašto treba uzeti puzu

Uzimanje pauze za odmor između tvrdih intervala omogućavaju vam da održite težak tempo. Možete da trčite duže i brže što inače ne biste mogli bez pauza. Njihova funkcija je da vam omogući da se popravite samo toliko kako biste bili spremni da ponovo trčite.

Ali koliko je odmora dovoljno i šta se dešava kad je odmor prekratak ili predug?

Kad je period odmora prekratak?

Ako je period odmora prekratak, oporavak će biti nedovoljan. Rezultat ovoga je da nećete biti u stanju odraditi naredni trening na željenom nivou. Kad trčite sporije nego što treba ne dobijate željene koristi od treninga. Također postoji rizik od povreda i “izgaranja”.

Ako usporite na sredini treninga razmislite o tome da produžite pauzu kako biste se vratili tempu. Ako osjetite da vaš tempo opada za vrijeme neprekidnog trčanja napravite kratku pauzu od 3 do 5 minuta, a zatim nastavite.

Kad je period odmora predug?

Uzimanje predugog odmora između intervala također može negativno uticati na vaš trening. Ako se odmarate dovoljno dugo kako biste se u potpunosti opravili, trening ćete završiti brže nego što ste planirali. To će vam sigurno popraviti samopouzdanje i učiniti će da popravite lični rezultat onda kada je to najvažnije, na trci. Također, neke pauze za odmor imaju za cilj da vam pruže neophodnu mentalnu pauzu dok ste u određenoj zoni treninga. Ako se predugo odmarate rizikujete da napustite tu zonu i propustite važne fiziološke koristi.

U pravilu, preiod odmaranje bi rijetko trebao premašiti vrijeme potrebno za trčanje zadanog intervala. Ako tek počinjete, pokušajte se odmarati duže i postepeno smanjujte vrijeme trajanja odmora.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA