Whole30

Prednosti Whole30 dijete za trkače


OBJAVLJENO

6 Maja, 2019

OBJAVLJENO : 6 Maja, 2019


Dijeta Whole30 spada u paleo/keto tip dijete koja se reklamira kao dijeta koja je odlična za mršanje. Iako su dijetičari skeptični po pitanju kvalitete, dio za gubitak težine izgleda da funkcioniše barem za neke ljude. Ali koliko je ona dobra za trkače?

Whole30 dijeta restartuje vaš imunološki i probavni sistem eliminacijom šećera, alkohola, žitarica i mliječnih proizvoda 30 dana. Ovo znači da nema slatkiša, hljeba, piva ili vina, riže, paste, graha, kikirikija ili soje i mlijeka ili kreme u kafi. Poslije 30 dana možete postepeno uvesti eliminisanu hranu ako želite.

Šta možete jesti? Meso, ribu, jaja, voće, povrće, orašaste plodovi i sjemenke. Određena ulja kao što su masline, šafranika, suncokret, kanola, grožđe i susam su dozvoljeni u malim količinama. Bilje i začini uključujući i so su ok.

Korisno za trkače

Ako jedete meso i jaja unosit ćete mnogo proteina i vitamina B12. Također ćete imati koristi od dodatnih minerala i vitamina konzumiranjem puno voća i povrća i tako ćete nadoknaditi gubitak kalorija i eliminaciju žitarica i šećera. Zaista nema ničeg nezdravog u tome da se odreknete alkohola, pogotovo ako ste skloni da se prepustite vikendom ili ako ste skloni da ga koriste kao nagradu za trening.

Whole30 daje akcenat samo na cijelovitu hranu, eliminiše prerađenu hranu i podstiče jelo samo kad ste gladni.

Negativni efekti na trkače

Neki naučnici tvrde da ne postoje dokazi da su žitarice loše za vas. Također mnogi stručnjaci se slažu da su grah i mahunarke odličan izvor proteina i nema naučnih razloga zbog kojih biste ih trebali prestati konzumirati. Uklanjanje dodatnih šećera iz ishrane može biti izazovno, a traženje alternative može postati ozbiljan posao. Ručak u restoranu ili neka užina može postati gotovo nemoguća.

Glavni nedostatak za trkače, posebno one koji su fokusirani na maraton i ultra distance, je to što se oslanjaju na ugljikohidrate kako bi izdržali teške treninge i dugo trčanje. Problem nastaje kada potrebu za ugljikohidratima u sklopu whole30 dijete popunjavate voćem i povrćem.

Najbolje gorivo za trkače je iz raznih namirnica koje sadrže odgovarajući balans ugljikohidrata, zdravih masti, proteina, vitamina i minerala.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA