Izbjegavajte prečice

Tri prečice koje bi trkači trebali izbjegavati


OBJAVLJENO

20 Marta, 2019

OBJAVLJENO : 20 Marta, 2019


Nemojte sabotirati vaš trening varanjem u drugim oblastima.

Prije nekoliko godina, istraživači na Tajvanu su angažovali nekoliko volontera kojima su rekli da će testirati proizvode vezane za zdravlje. Prvi zadatak je bio da popiju tabletu i ocjene njenu teksturu i boju; polovici volontera je rečeno da su multivitaminske tablete, dok je drugoj polovici rečeno da su placebo tablete (što i jesu bile). Tokom sljedećeg zadatka, grupe su se ponašale dramatično drugačije. Kada je od volontera traženo da testiraju pedometar (brojač koraka), oni koji su mislili da su popili vitaminske tablete su bili skloniji da hodaju kraćim putem i da za vrijeme ručka jedu manje zdravu hranu. U anketi su izrazili veći osjećaj neranjivosti i manju želju za treniranjem.

Kakve ovo veze ima s trčanjem? Dobar učinak na trčanju zahtjeva da uskladite bezbrojne detalje vašeg treninga i načina života – duga trčanja, intervali, spavanje, ishrana, itd. – koji doprinose vašem učinku.
Ovo istraživanje ilustruje fenomen poznat kao “moralno licenciranje”: radite nešto što mislite da će vam pomoći (npr. uzimanje vitamina), dok vas nesvjesno podstiče da odustanete od drugih načina postizanja istog cilja (zdrava ishrana). Morate znati razlikovati faktore koji su bitni za vaš fitnes i one koje možete ignorisati.

Tri faktora na koja trebate obratiti pažnju:

Prečica: Reaktivni oporavak

Lahko je popiti analgetike kako bi se riješili bolova uzrokovanim treningom, ali ova navika ne rješava slabost mišića koju mogu uzrokovati ti bolovi. Druga pomagala kao npr. kompresiona odjeća i kupanje u hladnoj vodi mogu pomoći, ali i oni djeluju samo kratko.

Bolji način: Aktivna prevencija

Teško je razmišljati o prevenciji kada ste zdravi, ali tada je to najvažnije. Najmanje dva puta sedmično izdvojite 10 do 15 minuta radeći na ravnoteži, dinamičkoj fleksibilnosti i snazi u ključnim dijelovima kao što su kukovi, članci i stopala. Traje jednako dugo kao i kupanje u hladnoj vodi, a pružiće vam više zdravstvenih pogodnosti.

Prečica: Suplementi

U teoriji, uzimanje multivitaminski ili prehrambenih dodataka za sportiste kao vid ”osiguranja” ima smisla – uostalom, niko nema savršenu ishranu. Međutim, postoji malo dokaza da ovi dodaci zapravo podstiču zdravlje ili učinak, a neka istraživanja su otkrila da velike doze antioksidativnih dodataka kao što je vitamin C mogu ometati oporavak mišića i izdržljivost tokom treninga.

Bolji način: Najbolji način da unesete mikronutrijente je kroz organsku hranu. Da, potrebno je planiranje kako bi osigurali da imate zdrave obroke s povrćem, voćem i ribom svaki dan. Nikad niko neće biti perfektan, ali ako sebi ne date izgovor, ”Uredu je, jutros sam popio vitamine” veća je vjerovatnoća da ćete se približiti svojim prehrambenim ciljevima.

Prečica: Energetski pojačivači

Nema sumnje da je kofein efikasan u poboljšavanju performansi, a da ne govoriom o tome koliko je bitan sastavni dio života velikog broja trkača. Ali postoji jedna mala razlika koju treba imati na umu: Kofein samo prekrije osjećaj umora, a ne čini vas odmornijim.

Bolji način: Dok spavate, vaše tijelo se oporavlja od treninga, popravlja oštećenja i dopunjava zalihe energije. Uredu je početi dan sa šoljicom kafe, pa čak i popiti više tokom dana prije treninga ili trke. Ali ako ne budete dovoljno sapavali – većini odraslih treba 7 do 9 sati sna – borite ćete se da ostvarite dosljedne, dugoročne koristi u fitnesu.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA