FeaturedNovostiTrening

Da li bazirati trening na vremenu ili udaljenosti?

Izvor: Photo by Mitchell Hollander on Unsplash

Jedna od najčešćih rasprava je da li je bolje bazirati treninge na vremenu ili udaljenosti. U svijetu ultra trka, trčanje zasnovano na vremenu je prihvaćeni pristup, čak i u konkurenciji. (U 24-satnim trkama pobjeđuje trkač koji pokriva najveću udaljenost u određenom vremenu).

U nadi da će rasvijetliti razliku između trčanja na osnovu vremena i udaljenosti rađena je studija koja je uključivala 38 djece u trčanju na 750 metara. Prvo su svi trčali 750m što je brže moguće, zatim su se podjelili u dvije grupe : jedna je grupa ponovo trčala 750m, a druga grupa je trčala onliko vremena koliko je trabalo da se izvede prvi proces. Prva grupa uspjela je pokriti 750m u bribližno istom vremenu dok je druga grupa koja je trčala na osnovu vremena pokrivala znatno manju udaljenost.

Istraživači su zaključili da je to vjerovatno posljedica činjenice da su vremenski znakovi manje opipljivi i stoga se čini izazovnijim procijeniti tempo od informacija koje se temelje na udaljensti. Dajte sebi konkretnu udaljenost za sljedeći trening  ili vrijeme.

Pored razlike između udaljenosti i vremena, studija je otkrila da svaki pristup ima svoju funkciju u zavisnosti od željenog ishoda. Postoji različito vrijeme u ciklusu treninga kad trkč treba da svoj trening zasnuje na osnovu vremena ili udaljenosti.

Trčanje zasnovano na vremenu je dobro kad je trkač van sezone, trčanjem koje je zasnovano na vremenu stavlja fokus na kilometre ili se vraća trčanju poslije povrede. Na ovaj način trkač može da prati kilometre bez brige koliko brzo ide.

Kad sezona počne bilo bi dobro da praktikujete trening zasnovan na daljenosti. Dok su trke zasnovane na vremenu vrijedne, trening na udaljenost može da vam da važne povrtane informacije u vezi kondicije.

Vrijeme

Oporavak: isključite sat i uživajte u trčanju. Ovo trčanje je dobro da se vaše tijelo opravi od prethodnog treninga.

Fartlek: zasnivaju se na vremenu i pomaže sa tempom

Tempo: ovi tipovi treninga su ključni za pomoć sportisti da nauči procijeniti tempo na osnovu osjećaja

Distanca

Intervali: intervali na stazi ili putu daju vam neke od najboljih informacija o tome kako će predstojeća trka teći i na čemu trebate raditi.

Redovno trčanje bez treninga: to će vam pomoći da procijenite napredak i koliko udaljenosti možete udobno pokriti u određenom vremenskom periodu.

Vrijeme ili distance

Dugo trčanje: van sezone ili kad se oporavljate od povreda dugo trčanje zasnivajte na vremenu. Ako ste u sredini sezone, idite na udaljenost kako bi bili sigurni da ćete moći da istrčite udaljenost sljedeće trke.

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

More in:Featured