Energetske alternati

Prirodne energetske alternative koje mogu poboljšati vaše trčanje


OBJAVLJENO

15 Marta, 2019

OBJAVLJENO : 15 Marta, 2019


Mnogi od vas se oslanjaju na kafu kako bi pojačali energiju, međutim, postoje i pića na bazi biljaka koja mogu podići vašu energiju i poboljšati vaše trčanje.

Ako vas kofein čini nerovoznim, kiselost kafe vam ne odgovara ili ste zainteresovani da znate više o alternativama, evo šta morate znati:

Matcha čaj

Matcha čaj
Izvor: Pixabay

Matcha je piće napravljeno od mljevenog zelenog lišća, nevjerojatno bogat antioksidansima i sjajan za povećanje energije. Kad pijete matcha čaj pijete prah koji se vadi iz lista čaja.

Prednosti matcha čaja

  • povećava koncentraciju  i kognitivne performasn, poboljšava pažnju i pamćenje
  • visok volumen antioksidanata koji uklanjaju slobodne radikale
  • poboljšava opće raspoloženje – matcha čaj može pomoći kod umjerene i jake depresije
  • spuštanje razine masnoće u tijelu i krvi – kafa podiže holesterol, dok čajevi djeluju suprotno jer sadrže flavonoide koji pomažu u spuštanju masnoće u krvi

Adaptogeni

Ashwagandha
Izvor: Wikimedia

Adaptogen je biljka ili prirodni proizvod koji pomaže vašem tijelu da se prilagodi stresu. To može biti mentalni ili emocionalni stres, kad je u pitanju trčanje to je fizički stres. Trčanje zahtjeva prilagođavanje stresu i oporavak nakon toga. Adaptogeni mogu da budu korisni za trkače koji trče velike udaljenosti :

  • Ashwagandha – konjska snaga i mir – u stanju je da podrži zdrav imunološki sistem, korijen ashwagandha poboljšava kardiorespiratornu izdržljivost tako da možete izdržati napore duže vrijeme. Ashwagandha povećava otpornost organizma na fizičke i psihičke stresore i pokazalo se da povećava VO2 max.
  • Sibirski ginseng  – sibirski ginseng  ima  sposobnosti da pomogne  kod  samanjenja umora i povećava  izdržljivost  i štiti tijelo od stresa.
  • Rhodiola – korijen rhodiole poboljšava fizičke performanse i smanjuje mentalni stres.

Važno je napomenuti da adaptogeni nisu za sve jer na neke ljude djeluju negativno. Ako se uzme u ne odgovarajućoj dozi  možete dovesti do poteškoća sa spavanjem ili uzbuđenjem. Možda nisu pogodni za osobe sa imunološkim poremećajima.

Gljive

Gljiva
Izvor: Pixabay

Gljive spadaju pod adaptogene ali njihova prostranost i složenost zaslužuju sopstvenu kategoriju. Adaoptogene gljive spadaju u drugačiju kategoriju od onih koje biste jeli, a možda niste upoznati sa detaljima različitih sorti, šta mogu učiniti za vas i kako ih koristiti kao dio vašeg režima treninga.

Razmislite o svakoj vrsti gljeve kao što biste razmislili o različitim vježbama: svaka vježba ima svoju svrhu i cilj. Isto tako, svaka sorta gljiva ima svoj jedinstveni nutritivni profil. I dok sve gljive nude izuzetne prednosti kada se radi o antioksidantima i svaka od njih može pružiti prirodnu energiju, možete dobiti dodatne prednosti u zavisnosti od sorte koju odaberete.

  • Reishi – ova gljiva vam pomaže da se opustite i odmarate usmjeravajući vašu energiju tamo gdje treba da ide i pojačava vaš imunološki sistem.
  • Cordyceps – ovo je pobjednik kad je riječ o aktivnostima izdržljivosti, povećava proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i povećava sposobnost tijela da proizvodi ATP i isporučuje kisik.
  • Lavlja gljiva – ova gljiva je hrana za mozak. Konzumiranje ove gljive poboljšava rast neurita u mozgu.

Kupite prah od gljiva i rastopite ih u vrućoj vodi za dugoročan udar energije ili dodajte u smoothie za optimizirani oporavak nakon trčanja. Isprobajte različite gljive ( jestive 🙂 ) dok ne pronađete onu koja vama najviše odgovara.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA