Napredovanje

5 razloga zbog kojih ne napredujete kao trkač


OBJAVLJENO

11 Februara, 2019

OBJAVLJENO : 11 Februara, 2019


Iako postoje brojni načini da poboljšate svoje trčanje, većina ih se može svrstati u 5 kategorija: dodatni trening za snagu, konzistentnost, varijacija, volumen i drugim aktivnostima nevezanim za trčanje.

Pet stvari koje vas mogu spriječiti da dostignete svoj puni potencijal:

1. Ne dopunjavate trčanje

Trčanje je zahtjevan sport i može biti naporno za vaše tijelo ako ne ojačate mišiće koji vas podržavaju. Kako napredujete i postajete brži, postoji mogućnost da vaš aerobni fitnes nadmaši vaš strukturni fitnes. To znači da ćete biti brži prije nego što vaše tijelo bude spremno da prihvati dodatnu brzinu, što može dovesti do povrede.

Većina ljudi se nalazi u sjedećem položaju kada ne trenira tako da tijelo nije uvijek spremno da podnese napor trčanja. Srećom čak i mala količina redovnog treninga za snagu može poboljšati strukturni fitnes i dozvoliti kostima, ligamentima, tetivama i mišićima da nas podrže i da ostanu zdravi za vrijeme trčanja.

2. Ne trčite dovoljno

Dok je svim trkačima potreban odmor i imaju periode kada trenijraju više nego inače, ključno je nedozvoliti vašoj baznoj kilometraži da padne prenisko. Iako ne postoji tačan broj za svakog pojedinca, evo primjera koji ilustruje ovaj princip: Ako u sedmicama u kojima najviše trčite pređete oko 40-ak kilometara, onda je korisno da u sedmicama kada najmanje trčite pređete najmanje 20-ak kilometara.

Ostanite dosljedni koliko dana trčite svake sedmice, čak i kada ne trenirate za nešto specifično. Previše je lahko skrenuti s puta kada počnete da redovno preskačete trčanje.

3. Vaš trening je nekonzistentan

Nedosljednost će osujetiti čak i najbolje namjere i može biti vaš najgori neprijatelj kada je u pitanju poboljšanje vašeg trčanja. S druge strane, dosljednost je vaš najbolji prijatelj.

Nedosljednost se može pojaviti u nekolilo oblasti – od kilometraže do brzine. Ponekad je to zbog neizbježnog preopterećenja u drugim oblastima vašeg života ali u većini slučajeva u pitanju je gubitak motivacije ili fokusa.

Ostanite dosljedni tako što ćete se fokusirati na male stvari koje vas motivišu da redovno izlazite, da trenirate ili da jednostavno uživate u energiji koju dobijete od jutarnjeg trčanja.

4. Potrebno vam je više varijacija

Prvo dosljednost, sada varijacija? Da, treba vam oboje. Iako ovo može zvučati kontradiktorno, ključ je znati kada koji princip treba primjeniti. Evo nekih područja trčanja gdje želite varijaciju:

  • Tipovi trčanja: lagano, umjereno i teško trčanje svi imaju svoje mjesto. Ako želite napredovati, ne bi trebali svaki dan da trčite istim tempom i rutom;
  • Trening: Oni će se razlikovati u zavisnosti od vrste trke za koju se pripremate. U toku jedne sedmice, vaši treninzi bi trebali biti raznoliki;
  • Površina za trčanje: Mijenjajte površinu na kojoj svakodnevno trčite tako što ćete dodati trail staze i mekše površine. Vaša stopala i noge će vam biti zahvalni;
  • Patike: Idealo je rotirati između 2-3 tipa patika svake sedmice. Na taj način ćete smanjiti monotonost trčanja. Nekad ćete željti da isprobate lakše patike za trening brzine ili čvršće patike ako idete na dugo trčanje.

5. Sputavaju vas druge stvari

Život elitnog trkača je postavljen tako da pruža najveću mogućnost za napredak i uspjeh. Oni često trče dva puta dnevno, spavaju 8 i više sati, idu redovno na masaže i provode sate trenirajući svoje core mišiće. Ali takav raspored je nemoguć za nas 99%.

Čak i ako ne možemo da treniramo kao oni, svakako možemo dodati neke od njihovih navika u naš trening plan.
Ne pokušavajte da promijenite previše stvari odjednom. Napravite jednostavne, održive projmene, kao što je dolazak u krevet 15 minuta ranije svake sedmice ili dodavanje više povrća na jedan obrok svakog dana.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA