Ahilova tetiva

Povreda Ahilove tetive kod trkača


OBJAVLJENO

4 Februara, 2019

OBJAVLJENO : 4 Februara, 2019


Čini se da problemi sa Ahilovom tetivom sustignu većinu trkača kad – tad. Može se desiti dok se pripremate za trku ili naizgled bez razloga.

Većina trkača odmara i čeka da bol prođe a naredni koraj je Google potraga za vježbama koje mogu pomoći u oporavku. Kada bol prođe, vrate se trčanju puni optimizma, ali nakon 2 do 3 sedmice bolovi se ponovo vrate.

Zašto je tako teško riješiti se problema sa Ahilovom tetivom

Ahilova tetiva može da podnese oko 3000 kg pritiska. Zašto onda nastaju toliki problemi kad trčimo? Postoje dva glavna uzroka povrede. Problemi sa Ahilovom tetivom su obično posljedica kombinovanog uticaja nekoliko različitih faktora.

Prvi veliki uzrok je naglo povećanje napora kojem je Ahilova tetiva izložena prilikom istezanja. Ovo je često uzrokovano ukočenim zglobom ili iznenadnim sprintom uzbrdo.

Drugi uzrok je neprirodan pravac opterećenja u kojem sile koso vuku linearnu strukturu tetive. Ovo se može dogoditi zbog veoma istrošenih patika, uganuće članka ili ukočenih kukovima koji utiču na rotaciju nogu.

Uspjeh bilo koje rehabilitacije ovisi o tome da li možete tačno odrediti uzrok povrede. Ako izaberete pogrešan način oporavka vidjet ćete mali ili nikakav uticaj na vašu povredu. To je često razlog zašto Google-ov odgovor za “najbolje vježbe za Ahilve tetive” nekom pomogne a nekom ne.

Kako otkriti glavni uzrok povrede?

Ako je u pitanju samo jedna Ahilova tetiva onda skoro uvijek gledate na jednostrani deficit ili asimetriju. Najčešći primarni uzrok jednostranih deficita je gubitak dometa u članku nakon uganuća.

Nakon uvrtanja članka stvara se “dorsiflexion” (kretanje prstiju prema potkoljenici) i everzija (nagib članka prema vani). “Dorsiflexion” uzrokuje rano podizanje pete tokom trčanja, što dovodi do povećanog opterećenja na Ahilovu tetivu.

Ako su u pitanju obje Ahilove tetive, onda tražite uzrok na obje strane.
Jedan od najčešćih uzroka dvostrane biomehaničke preopterećenosti je ograničeno proširenje kuka (noga koja se kreće iza vas). Ovo uzrokuje rano savijanje koljena, podizanje pete i veće opterećenja na Ahilove tetive, kao i povećanje ukupnog opterećenja tokom ciklusa hoda. Drugi uzroci kumulativnog Ahilovog opterećenja uključuju naglo povećanje brdskog trčanja ili sprinta. Kao i obuća kojoj je prošao rok trajanja.

Dakle, identifikacija osnovnog uzroka je vjerovatno najkritičniji element svakog programa rehabilitacije kada je Ahilova tetiva u pitanju. Jednom kada je uzrok identifikovan, pristup rješavanju problema zahtjeva malo više razmatranja i zavisi od toga koje strategije su dostupne da bi se nadoknadio ili ispravio deficit.

Treba li prestati sa trčanjem za vrijeme rehabilitacije?

NE! Još jedan problem koji se javlja za vrijeme rehabilitacije Ahilove tetive je odmor. Čini se logično da ako osjetite bolove zbog trčanja, trebate se odmoriti. Loša strana Ahilove tetive je što kao i svako drugo vezivno tkivo u našem tijelu zahtijeva redovno opterećenje da bi održalo svoju strukturu. Ako se to opterećenje oduzme, bol se može smanjiti, ali povreda tetive i njen uzrok (ukočenost, slabost, itd.) samo se mogu pogoršati.
Ako imate povredu tetiva, najbolja opcija je da trčite svaki dan. Trčite na kraćim, ravnim stazama umjerenim tempom. Koristite svoje simptome kao vodič. U redu je ako osjećate blagu upalu, ali ako se upala pogoršava iz dana u dan smanjite dužinu i tempo vašeg trčanja.

Šta još?

Još jedan važan dio u rehabilitaciji je program za snagu. Fokus programa nije samo na opterećenju Ahilove tetive kako bi se podstakao oporavak. Potrebno je poboljšati sposobnost drugih mišića u nogama da stvore pogon i da smanje opterećenje listova na nogama.

Posljednja stvar na koju morate obratiti pažnju je vaš izbor obuće. Morate naći obuću koja će najbolje odgovarati vašoj tehnici trčanja.

Copyright © 2019 TRCANJE.BA